FAQ – FREQUENTLY ASKED QUESTIONS – VAAK GESTELDE VRAGEN
Hoe ben ik beter te vinden op Google en hoe maak ik mijn bedrijf vindbaar?
De meeste bedrijven vragen zich op een bepaald moment af:
- Waarom is mijn website niet te vinden op Google?
- Hoe kom ik in Google zoekmachine?
- Hoe kom je hoger in (de lokale zoekresultaten van) Google te staan?
- Hoe krijg je je website bovenaan in Google voor belangrijke zoektermen?
Dat zijn uitstekende vragen, want een succesvol bedrijf zorgt dat het (lokaal) gevonden wordt op Google. En meestal blijkt dat de beste investering te zijn geweest die ze ooit hebben gedaan.
Wat is lokale SEO en wat betekent lokale Search Engine Optimization?
SEO staat voor Search Engine Optimization, de betekenis van lokale SEO is ‘zoekmachine optimalisatie’ in het Nederlands. Dit is het proces waarbij een website zo aangepast wordt dat zoekmachines deze beter kunnen begrijpen en hierdoor hoger in zoekresultaten komen.
Bij Local / lokale SEO gaat het om technieken, inspanningen en processen die ervoor moeten zorgen dat een bedrijf zo goed mogelijk lokaal gevonden kan worden. Het doel van zoekmachine optimalisatie is dat mensen die (in de buurt) naar de producten of diensten van het bedrijf zoeken, bij uw bedrijf terecht komen. Lees verder >>
Waarom is Lokale SEO belangrijk en heb ik lokale zoekmachine optimalisatie nodig?
Lokale SEO is belangrijk omdat steeds meer mensen online zoeken naar lokale bedrijven en diensten. Als een bedrijf niet goed zichtbaar is in de zoekresultaten voor relevante zoektermen en zoekopdrachten, loopt het veel potentiële klanten mis. Bovendien is lokale SEO een effectieve manier om de online concurrentie het hoofd te bieden en tegelijkertijd de online vindbaarheid en autoriteit van een bedrijf te vergroten.
Goed lokaal gevonden worden (lokale SEO marketing) is enorm krachtig in het aantrekken van nieuwe klanten. Dit komt omdat consumenten vaak zoeken naar bedrijven in de buurt én omdat deze consumenten op het punt staan klant te worden. Uit onderzoek blijkt dat 96% van de consumenten zoekopdrachten in de buurt uitvoert. Maar liefst 78% van het totaal aantal mobiele lokale zoekopdrachten leidt tot een aankoop op locatie van het bedrijf.
Hoe werkt lokale SEO marketing?
Een local SEO-specialist kan de lokale vindbaarheid van een bedrijf verbeteren door speciale technieken en kennis toe te passen. Het gaat hierbij om de ‘organische resultaten’. Dit zijn de zoekresultaten die niet te koop zijn (d.m.v. Pay Per Click/Google ads/adwords). Omdat deze resultaten niet gesponsord zijn, zijn dit veruit de meest waardevolle zoekresultaten. Consumenten hebben hier het meeste vertrouwen in en deze zoekopdrachten leiden daardoor tot de hoogste conversie (het aantal zoekopdrachten dat tot een of meerdere aankopen leidt). Alleen een gespecialiseerde en ervaren lokale SEO specialist / consultant kan het bedrijf helpen om op deze waardevolle posities terecht te komen.
Dit verbeteren van de lokale vindbaarheid gaat anders in zijn werk dan ‘normale’ zoekmachine optimalisatie. Er is namelijk specifieke kennis en techniek nodig om langdurige resultaten te behalen. Onze lokale SEO is er op gericht om het bedrijf lokaal volop zichtbaar te laten zijn, door via de zoekmachines (met name Google) optimaal vindbaar te zijn voor de ideale doelgroep. Hierdoor wordt het bedrijf gevonden via online zoekopdrachten, door consumenten die zich in de omgeving bevinden. Ook kan de consument zich ergens anders bevinden, maar toch op zoek zijn naar de diensten of producten binnen de locatie van uw bedrijf.
Wat is Google My Business en hoe werkt het?
….
Wat kost lokale SEO optimalisatie?