Een local SEO-specialist kan de lokale vindbaarheid van een bedrijf verbeteren door speciale technieken en kennis toe te passen. Het gaat hierbij om de ‘organische resultaten’. Dit zijn de zoekresultaten die niet te koop zijn (d.m.v. Pay Per Click/Google ads/adwords). Omdat deze resultaten niet gesponsord zijn, zijn dit veruit de meest waardevolle zoekresultaten. Consumenten hebben hier het meeste vertrouwen in en deze zoekopdrachten leiden daardoor tot de hoogste conversie (het aantal zoekopdrachten dat tot een of meerdere aankopen leidt). Alleen een gespecialiseerde en ervaren lokale SEO specialist / consultant kan het bedrijf helpen om op deze waardevolle posities terecht te komen.
Dit verbeteren van de lokale vindbaarheid gaat anders in zijn werk dan ‘normale’ zoekmachine optimalisatie. Er is namelijk specifieke kennis en techniek nodig om langdurige resultaten te behalen. Onze lokale SEO is er op gericht om het bedrijf lokaal volop zichtbaar te laten zijn, door via de zoekmachines (met name Google) optimaal vindbaar te zijn voor de ideale doelgroep. Hierdoor wordt het bedrijf gevonden via online zoekopdrachten, door consumenten die zich in de omgeving bevinden. Ook kan de consument zich ergens anders bevinden, maar toch op zoek zijn naar de diensten of producten binnen de locatie van uw bedrijf.
Daarnaast richten wij ons op de presentatie van uw bedrijf. Het gaat daarbij niet alleen om het ‘Google Mijn Bedrijf profiel’, maar om de bedrijfspresentatie op talloze platformen. Wij structuren al deze informatie, op alle platformen, altijd volgens onze unieke methode. Dit is één van de redenen waarom onze klanten zo veel beter lokaal vindbaar worden, zelfs in branches met zeer hoge concurrentie. Daarbij helpen wij onze klanten niet alleen met optimale lokale zoekmachine optimalisatie in de zoekresultaten en Google Maps. Naast de Google Business pagina en website optimaliseren we namelijk ook de vindbaarheid van andere belangrijke bedrijfspagina’s.
De rol van relevantie en afstand in local SEO marketing
Relevantie en afstand spelen een belangrijke rol bij SEO lokaal. Relevantie heeft te maken met hoe goed je bedrijfspresentatie aansluit bij wat iemand zoekt. Hierbij speelt onder meer de inhoud van je website, Google bedrijfsprofiel, je andere bedrijfsprofielen en de gebruikte zoektermen een belangrijke rol.
Afstand gaat over hoe ver je bedrijf verwijderd is van de locatie die iemand gebruikt in de zoekopdracht, of van waar iemand op dat moment is. Wij kunnen je bedrijfspresentatie zo dicht mogelijk bij je doelgroep positioneren, zodat jij maximaal resultaat uit je investering haalt doordat je bedrijf beter vindbaar op Google is.
Conclusie
Lokale SEO is een belangrijke marketingtechniek voor lokale bedrijven die zichtbaar willen zijn voor hun doelgroep. In onze ervaring is het zelfs het belangrijkste verkoop- en marketinginstrument van MKB bedrijven. Deze voordelen en omzetstijgingen zijn alleen te behalen wanneer een van A-Z geteste en bewezen strategie wordt geïmplementeerd en uitgevoerd volgens, door een gespecialiseerd SEO bureau.