Hoe u 3 fundamentele uitdagingen tussen SEO’s en klanten / bazen kunt aanpakken – 1 2018-03-07T10:38:01+00:00

Hoe u 3 fundamentele uitdagingen tussen SEO’s en klanten / bazen kunt aanpakken – 1

Om het jaar voeren de goede mensen bij Moz een onderzoek uit met één doel voor ogen: begrijp wat wij (SEO’s) meer willen lezen. Als u de resultaten van 2017 nog niet hebt gezien, kunt u deze hier bekijken.

De resultaten bevatten veel geweldige vragen, uitdagingen en wegversperringen waar SEO tegenwoordig mee te maken heeft. Tijdens het lezen van de lezersonderzoek van Moz Blog in 2017, viel me een rode draad: er zijn verbroken verbindingen over fundamentele onderwerpen tussen SEO’s en klanten en / of bazen. Omdat ik bij een bureau werk, gebruik ik de “klant” in de rest van dit artikel; als je intern werkt, vervang dat dan door ‘baas’.

Ik kan me zeker in verband brengen met deze uitdagingen. Ik ben nu een paar jaar in Distilled en heb eerder in andere bedrijven gewerkt – deze uitdagingen zijn echt en ze zijn moeilijk. Door mijn ervaring met deze uitdagingen te delen, hoop ik andere consultants en SEO’s te helpen deze te overwinnen.

Ik wil in het bijzonder drie knelpunten bespreken die plaatsvinden tussen SEO’s en klanten.

Mijn klant begrijpt de waarde van SEO niet en het is moeilijk om ROI te bewijzen.
Mijn cliënt begrijpt niet hoe SEO werkt en ik moet altijd mijn acties rechtvaardigen.
Mijn cliënt en ik zijn het er niet mee eens of linkbuilding het juiste antwoord is.
Houd in gedachten dat dit puur mijn eigen ervaringen zijn. Dit betekent niet dat deze antwoorden het eind allemaal zijn. Sterker nog, ik zou het leuk vinden om met iemand van jullie een gesprek over deze uitdagingen te beginnen, dus neem me alsjeblieft naar SearchLove (plug: onze San Diego-conferentie is snel uitverkocht en is mijn favoriet) of MozCon om meer ideeën te laten horen!

Lees verder