Diagnose: waarom de pagina’s van een site slecht scoren in de zoekmachines – 1 2018-03-07T10:07:34+00:00

Diagnose: waarom de pagina’s van een site slecht scoren in de zoekmachines – 1

Je ranglijst is gedaald en je weet niet waarom. Misschien is uw verkeer ook gedaald, of misschien is slechts een deel van uw site verloren gegaan. Het is een belangrijk en vaak complex mysterie om op te lossen en er zijn een aantal vakjes die je kunt afvinken terwijl je onderzoek doet. In deze Whiteboard-vrijdag deelt Rand een gedetailleerd proces dat moet worden gevolgd om vast te stellen wat er mis is gegaan om ervoor te zorgen dat uw rankings dalen, waarom het gebeurde en hoe u het herstelproces kunt starten.

Stap 1: Ontdek het probleem

Ten eerste is onze eerste stap het blootleggen van het probleem of het ontdekken of er daadwerkelijk een probleem is. Een goede manier om hierover na te denken is vooral als u een grotere website heeft, als we het hebben over een site die 20 of 30 of zelfs een paar honderd pagina’s bevat, is dit geen groot probleem. Maar veel websites waar SEO’s tegenwoordig aan werken zijn duizenden, tienduizenden, honderdduizenden pagina’s. Dus wat ik graag bij mensen wil doen, is

A. Behandel verschillende sitegedeelten als unieke segmenten voor onderzoek. Je zou ze afzonderlijk moeten bekijken.

Vaak zijn submappen of URL-structuren hier echt nuttig. Dus ik zou kunnen zeggen, oke, MySite.com, ik ga uitsluitend naar de / nieuwssectie kijken. Is dat in de ranglijst gevallen? Is het in het verkeer gevallen? Of was het / posts, waar mijn blogberichten en mijn inhoud is? Of was het / steden? Laten we zeggen dat ik een website heb die te maken heeft met gegevens over de bevolking van steden. Dus rangschik ik voor veel van die soorten zoekopdrachten, en het lijkt erop dat ik voor minder van hen rangschik, en het zijn mijn stedenpagina’s die slecht presteren in vergelijking met waar ze een paar maanden geleden of vorig jaar op dit moment waren.

B. Controleer het verkeer van de zoekopdracht in de loop van de tijd.

Dus ik ga naar mijn Google Analytics of welke analyse dan ook die je gebruikt, en je ziet misschien zoiets als, okay, ik ga alleen naar de sectie / cities kijken. Als u uw URL’s op deze manier kunt structureren, gebruik dan submappen, dit is een geweldige manier om het te doen. Kijk dan eens en zie, oh, wacht even, dat is een grote verkeersdaling. We vielen van een klif af voor deze specifieke pagina’s.

Deze gegevens kunnen zich in uw analyses verbergen, omdat de rest van uw site mogelijk goed presteert. Het gaat een beetje omhoog en naar rechts, en dus zie je deze langzame plateauing of een beetje achteruitgang, maar het is lang niet zo scherp als wanneer je specifiek naar het verkeer kijkt voor een enkele subsectie die mogelijk slecht presteert , zoals deze / steden sectie.

Vanaf dat moment wil ik u er vervolgens toe aanzetten Google Trends te gebruiken. Waarom? Waarom zou ik naar Google Trends gaan? Omdat ik graag wil dat u enkele van uw grote zoekwoorden en onderwerpen in Google Trends bekijkt om te zien of het zoekvolume tegelijkertijd ernstig is afgenomen. Als de vraag naar zoekopdrachten stijgt of stabiel blijft in de loop van de tijd, waar je geen verkeer meer hebt, is het vrijwel zeker iets dat je hebt gedaan, niet iets dat gebruikers doen. Maar als je ziet dat het verkeer is afgenomen, bijvoorbeeld, zat je misschien goed in de populatiegegevens van 2015. Het blijkt dat mensen nu bevolkingsgegevens zoeken voor 2016 of ’17 of ’18. Misschien is dat een deel van het probleem, dat de zoekvraag is gedaald en je curve overeenkomt met die.

C. Voer een aantal diagnostische vragen uit of gebruik uw volgordegegevens als u dit op dit soort zaken hebt.

Dit is een van de redenen waarom ik graag een nummer rangschik voor zelfs dit soort zoekopdrachten die niet veel verkeer genereren.

1. Doelwoorden. In dit geval is het misschien ‘de bevolkingsgroei van Denver’, misschien is dat een van uw zoekwoorden. Je zou zien: “Sta ik hier nog altijd voor op de ranglijst? Hoe goed kan ik dit rangschikken? Zit ik slechter in rangorde dan ik vroeger?”

2. Controleer merknaam plus doelzoekwoord. Dus in dit geval zou het mijn site zijn plus de bovenstaande plus de ‘Denver-bevolkingsgroei’, dus My Site of MySite.com de bevolkingsgroei van Denver. Als je daar niet voor scoort, is dat meestal een indicatie van een serieuzer probleem, mogelijk een boete of een soort van demping die rondom je merknaam of rond je website gebeurt.

3. Zoek naar een tekststring van 10 tot 20 woorden uit pagina-inhoud zonder aanhalingstekens. Het kan korter zijn. Het kan slechts zes of zeven woorden zijn, of het kan langer zijn, 25 woorden als je het echt nodig hebt. Maar in wezen wil ik een reeks tekst die op de pagina staat en op volgorde plaatsen in de Google-zoekmachine, niet tussen aanhalingstekens. Ik wil hier geen citaten gebruiken, en ik wil zien hoe het werkt. Dit kunnen verschillende tekstregels zijn.

4. Zoek naar een tekststring van 10 tot 20 woorden met aanhalingstekens. Dus die tekstregels, maar tussen aanhalingstekens gezocht in Google. Als ik hier niet voor klasseer, maar ik ben voor deze … sorry, als ik niet plaats vind voor degene die niet tussen aanhalingstekens staat, maar ik zit tussen aanhalingstekens, vermoed ik dat dit waarschijnlijk geen dubbele inhoud is. Het heeft waarschijnlijk iets te maken met mijn inhoudkwaliteit of misschien heeft mijn linkprofiel of Google mij op de een of andere manier bestraft of getemperd.

5. site: urlstring / Dus ik zou zoeken naar “site: MySite.com/cities/Denver.” Ik zou het zien: wacht even, heeft Google mijn pagina eigenlijk geïndexeerd? Wanneer hebben ze het geïndexeerd? Oh, het is een maand geweest. Ik vraag me af waarom ze niet zijn teruggekomen. Misschien is er een soort crawl probleem, robots.txt probleem, meta robots probleem, iets. Ik belet dat Google mogelijk daar komt. Of misschien kunnen ze daar helemaal niet komen, en dit resulteert in nul resultaten. Dat betekent dat Google de pagina niet eens heeft geïndexeerd. Nu hebben we een ander soort probleem.

Lees verder